Avui dedicam la classe a llegir blocs d'educació. El corrent d'edubloc és tant important ja avui en dia, que ens pareix que una assignatura destinada a la Didàctica no pot obviar aquest tema. Amb aquesta activitat el que pretenem és que els nostres alumnes coneguin la feina i l'opinió de mestres en actiu gràcies a la publicació en blocs.
La introducció de la Web 2.0 ha permès que els docents compremesos en l'educació puguin també crear i mantenir els seus llocs web on donar a conèixer la seva feina, compartir-la i millororar-la a través del debat i la relació amb altres docents que comparteixen una mateixa passió, l'educació.
Aquesta web que ha permès a totes les persones usuàries, a més de ser consumidores d'informació, creadores de nou coneixement té especial repercussió en l'educació. A més, també té implicacions directes per a la professionalitat docent perquè els docents han tengut l'oportunitat no només d'usar activitats prèviament preparades sinó que a més, han pogut crear les seves pròpies... passa imprescindible per la independència definitiva del llibre de text, que només pot ser possible des d'una concepció que concedeix a la tasca docent la professinalitat que es mereix. A la fi, els equips docents tenen les eines al seu abast per aconseguir crear un repositori de materials i activitats que siguin més contextualitzats a la realitat de la seva aula, i que a la vegada, motivin la construcció del coneixement de l'alumne.
I tot això per justificar aquesta activitat amb la qual pretenem que l'alumnat de primer dels estudis de grau d'Educació Infantil de la UIB a la Seu d'Eivissa crein i mantenguin els seus propis blocs així com coneguin els de professorat en actiu.
Aquí els podeu veure en plena activitat... llegint el bloc de Miguel Ángel Santos Guerra, i d'altres que poden escollir del llistat que hi ha a la columna de la dreta. I pareix que l'activitat va tenir èxit perquè la classe va passar així com veis, molta concentració per expresar tot allò que inspira el descobriment dels edublocs...
Havíeu pensat mai a què sona la inspiració? Ara ja ho sabem...
La introducció de la Web 2.0 ha permès que els docents compremesos en l'educació puguin també crear i mantenir els seus llocs web on donar a conèixer la seva feina, compartir-la i millororar-la a través del debat i la relació amb altres docents que comparteixen una mateixa passió, l'educació.
Aquesta web que ha permès a totes les persones usuàries, a més de ser consumidores d'informació, creadores de nou coneixement té especial repercussió en l'educació. A més, també té implicacions directes per a la professionalitat docent perquè els docents han tengut l'oportunitat no només d'usar activitats prèviament preparades sinó que a més, han pogut crear les seves pròpies... passa imprescindible per la independència definitiva del llibre de text, que només pot ser possible des d'una concepció que concedeix a la tasca docent la professinalitat que es mereix. A la fi, els equips docents tenen les eines al seu abast per aconseguir crear un repositori de materials i activitats que siguin més contextualitzats a la realitat de la seva aula, i que a la vegada, motivin la construcció del coneixement de l'alumne.
I tot això per justificar aquesta activitat amb la qual pretenem que l'alumnat de primer dels estudis de grau d'Educació Infantil de la UIB a la Seu d'Eivissa crein i mantenguin els seus propis blocs així com coneguin els de professorat en actiu.
Aquí els podeu veure en plena activitat... llegint el bloc de Miguel Ángel Santos Guerra, i d'altres que poden escollir del llistat que hi ha a la columna de la dreta. I pareix que l'activitat va tenir èxit perquè la classe va passar així com veis, molta concentració per expresar tot allò que inspira el descobriment dels edublocs...
Havíeu pensat mai a què sona la inspiració? Ara ja ho sabem...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada